Emil

    Hej, jag har 1.5 meritpoäng från gymnasiet (modernt språk 3+4). Genom att läsa/göra en prövning i engelska 7 får jag 1 meritpoäng till som räknas in i jämförelsetalet, stämmer det?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, det stämmer men med det högre meritvärde som du får genom en komplettering prövas du i BII, kompletteringsgruppen. Och i BI, direktgruppen, prövas du fortfarande med det meritvärde som du har endast på dina betyg i examensbeviset från gymnasieskolan.