Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du menar till utbildningar på grundnivå, som t.ex juristprogrammet, läkarprogrammet, lärarprogrammet, socionom mm så är svar Nej.
    Master- och magisterprogram, som är högskoleprogram på Avancerad nivå, där tidigare högskolestudier krävs för behörighet, där måste man ha tillräckliga tidigare högskolestudier, men de utbildningar som för behörighet inte kräver högskolestudier tar inte hänsyn till tidigare studier på högskolenivå (med ett undantag: om ansökan till "senare del av programmet "öppnas och man har lyckats på något sätt läsa exakt samma kurser som ingår i tidigare del av programmet, så kanske man kan komma in).

    Om du svarar vilken högskoleutbildning du vill komma in på - blir det lättare att svara på din fråga.

    Hälsningar
    Mikael SYV