Ronja
    Jag är en tjej som länge vetat vad jag vill med mitt liv. Jag vill starta en egen dansstudio/gym/PT verksamhet. Men vet inte riktigt vad jag ska välja... HJÄÄÄÄLP
    Är det smartast att gå en linje där jag lär mig starta företag eller en linje där jag får dansa och utöva mig?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, vad svårt - jag skulle dock gissa att du gärna vill utveckla din dans eftersom det kommer vara din kärnverksamhet om du öppnar eget företag. Och jag antar att du även brinner för din dans och det är ju en lyckad kombination när man ska välja till gymnasiet - att man är passionerad för det man studerar.

    Kunskaper om hur man öppnar eget behöver man ju kanske inte alltid gå på gymnasiet för att lära. Många kommuner har rådgivning och Skatteverket har bra kurser för hur man gör. Så den kunskapen tror jag du kan skaffa på annat håll. Hjälper det att tänka så tro?

    /Lena, Syv