Sara
    Hej!
    Jag har hört att om man läser det estetiska programmet måste man läsa på KOMVUX efter gymnasiet för att komma in på högskolan, för att man inte läser tillräckligt många ämnen i det estetiska programmet, är det sant? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, man kan ofta läsa till kurser på Komvux utifrån många olika program - inte bara Estetiska. Det beror helt på vad man söker på högskolan sen. Du behöver inte läsa till kurser för att få den grundläggande högskolebehörighet från Estetiska men om du vill söka kurser/program som kräver mer än vad du läst på Estetiska så måste du läsa till dom. Då kan du göra det inom t.ex Individuella valet på gymnasiet - om du vill få en bredare behörighet. /Lena, Syv