Ellin
    Är det högskoleförberedande ifall man går i det estetiska programmet med inriktning av musik? Vissa säger att det har tagits bort och att man inte kan komma in på högskola för att ämnena inte täcker vad som behövs.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Estet/musik är ett högskoleförberedande program som ger dig den grundläggande behörigheten till högskolan - det har inte förändrats. Du läser dock inte så mycket matematik vilket gör att du inte kan välja en del högskoleutbildningar där det krävs mer matte än vad du har läst. Du har dock ofta möjlighet att lägga till matte på gymnasiet om du tycker du behöver det. /Lena, Syv