Mikaela

    Hej! Jag har sedan tidigare haft en studiebevis från gymnasiet och kompleterade nyligen genom att göra en prövning. Efter prövningen har jag nu uppfyllt alla kraven för ett examensbevis och jag behöver beviset på papper för att söka in till universitet utomlands. Det har gått fyra veckor sedan prövningen och jag undrar om jag måste ansöka om examensbeviset och var jag kan göra det?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Om du har fått ett Slutbetyg kan du inte få examensbevis men om du fick Studiebevis, får du komplettera upp till examensbevis och du ansöker om examensbevis på komvux.