Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag råder dig boka tid för planering mot examensbevis med SYV på komvux, i den kommunen där du är folkbokförd.
    För examensbevis från komvux behöver du 2400 betygsatta poäng, av dem får 150p. vara betygsatta med F men betyget i kursen Idrott och hälsa 1 får ej ingå.
    Om du uppfyller kraven för examensbevis, får du ut det dokumentet.
    På Antagning.se kommer du prövas i BII, kompletteringsgruppen.

    • : Under "uppladdade dokument" på antagning.se kommer det vara två dokument ena från gymnasiet och andra från komvux eller endast en?
    • Julia : Du behöver ladda upp EXAMENSBEVIS. Examensbevis kan vara från komvux eller från gymnasiet. Om det i examensbeviset ej finns alla kurser som du behöver för behörighet, då behöver du ladda upp även andra (kompletterande) dokument där de kurser finns med godkända betyg.