Julia
    Hej!
    Jag fick mitt examensbevis förra året i november, men ska snart göra en prövning i ett ämne (för att höja betyget) och därefter ansöka till universitetet utomlands.
    Jag behöver därför översätta mina betyg först hos en auktoriserad översättare, och jag undrade hur det ser ut när man gör en prövning när man redan har ett examensbevis. Jag har för mig att man inte ändrar någonting i originaldokumentet, utan det kommer förbli så som det är livet ut. Får jag då ett papper/dokument som intyg att jag har läst om en viss kurs och fått ett vistt betyg?
    Får kanske tillägga att både examensbeviset och prövningen är från Göteborg, ifall det är olika i andra delar av Sverige?

    Mycket tacksam för svar! :)

    / Julia

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Examensbevis kommer, mycket riktigt, inte att ändras. Du får efter prövningen ett separat dokument med det betyget du får på prövningen och du kommer att behöva översätta även det dokumentet men fråga gärna på prövningsenheten om de kan utfärda ditt utbildningsdokument på engelska.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tack så mycket för ett så snabbt svar! Har skickat iväg ett mail till de nu, får se vad de säger :)
    • Milla : Lycka till! Vi håller tummarna!
    • : Hej! Tänkte bara berätta att de kommer utfärda betygsdokumentet på både svenska och engelska ^^
    • Anna : Så bra! Skönt att det löste sig på ett så bra sätt! Jippi! :)
    Läs alla kommentarer