Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, det kan man göra. matte 3 är en 100p.kurs och det går att ha upp till 250p.F betyg i examensbeviset. Inom ämnet Matematik är det endast matematik 1 som krävs att den ska ingå med godkänt betyg. Högre mattekurser får ingå med F.

    • Ludmila :

      Det Julia svarade gäller för examensbevis från GYMNASIET. I Examensbeviset från Komvux får man ha högst 150p. som är betygsatta med betyget F, men man kan ha matte 3 med F betyget även där då kursen är á 100poäng. :)