Kvinna

    Hej igen, Om man får F i ... - Historia 1a1 (50p), - Idrott och hälsa 1 (100p), - Naturkunskap 1a1 (50p), - Religionskunskap 1 (50p) - Samhällskunskap 1a1 (50p) (Totalt 300p) MEN har/får minst E i alla de andra gymnasiegemensamma ämnen, programgemensamma ämnen samt gymnasiearbetet får man då ett examensbevis eller blir det studiebevis? Får massa olika information hela tiden så får inte rätt på det.... :( //Veronica

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Veronica,
    för att uppnå kraven för examensbevis finns det rätt många olika villkor som alla måste vara uppfyllda. T.ex måste gymnasiearbete finnas med rätt tema och godkänt betyg - också. Och totalt måste man ha minst 2500p., om det gäller gymnasiet (annorlunda regler på komvux) och max 250 p.F får ingå.

    Om eleven har 300 F då är det för många icke-godkända betyg och även om hen uppfyller alla de andra villkor, så är det för många F och så blir det studiebevis.

    mvh

    ANNA

    • Kvinna : Tack
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!