Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Emelie,
    SYV kan endast ge allmänna tips om studieteknik - se gymnasieGuiden.se/studieteknik
    och kan råda dig även se om du kan öva engelska t.ex på Språkcaféer eller på andra ställen där du blir tvungen att prata engelska.
    Språkcafé eller "språkträffar" kan finnas även på biblioteken.
    Prata också med din lärare i engelska: hen borde kunna ge dig tips som är anpassade för just dig. Varje person är olika, bl.a vad gäller vilka inlärlingsmetoder som passar bäst.

    Lycka till!