Sahar
    Hej! Jag har gått ut 2:an nu med F i engelska grund. Jag vet att jag inte är sådär dåligt på engelskan som det ser ut, men jag tycker inte att min lärare lär ut så bra.
    Hela min grupp som läste engelska grund skolade nästan alla lektioner på grund av att läraren sa hela tiden "ni kommer aldrig klara det, ni har en lång väg kvar"
    Jag tänker hela tiden varför får jag bara inte den betyg jag förtjänar? Jag känner mig så efterbliven och värdelös. Jag kommer ha betyg i matte A, svenska 1,2,3 och minst E av resten av kurserna men inte engelska grund?! Då kan jag ju inte ens söka till högskolan eller få ut gymnasie examen!!!
    Vad ska jag göra?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jobbig situation och den blir ju inte bättre av din lärares attityd - du bör prata med rektor om detta? När det gäller språk överhuvudtaget så är det mycket jobb så fortsätt kämpa - du kommer snart över tröskeln men det tar tid ibland och då måste man ha tålamod och tro på sig själv och ibland även blockera vad läraren säger - du ska framåt oavsett! Lycka till!/Lena, Syv