Angelica
    Hej!
    Jag undrar en sak. Ifall man skulle få F i ett individuellt val, vilket är engelska 6 för mig. Kommer jag ändå få gymnasieexamen och tillräckligt med poäng. Har godkänt på alla andra ämnen.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    hej Angelica!
    Du skriver inte om du läser ett yrkesprogram eller ett högskoleförberedande.

    På ett högskoleförberedande måste du ha godkänt i Eng 6 för att få examen.
    På ett yrkesprogram kan du få examen utan Eng 6. Du blir dock inte behörig att söka till högskola.

    Alla kraven för gymnasieexamen kan du läsa på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/vad-kraevs-foer-att-uppna-gymnasieexamen

    Mvh
    Mikael
    • : Okej, tack för svaret. Jag går yrkesprogram
    • Milla : Man kan få yrkesexamen men F i engelska 6 .