Ella
    Går på samhälls programmet och fick F i historia 1b. Funderar på ssk utb. Kommer F:et påverka mitt examensbevis ? Tack på förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Man får inte ha mer än Max 250 poäng F, annars får man inte examensbevis och kommer att sakna grundläggande behörighet för högskolestudier. Historia 1b är 100 poäng, så du klarar högskolebehörighet men betyget F påverkar genomsnittet av dina betyg på ett negativt sätt. Läs upp till ett högre betyg om du kan! Lycka till! Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare