Elev
    Hej,

    Jag läste 200 poäng på komvux (matte 4, fysik2), men klarade inte kurserna och fick mina första F. Nu till hösten 2021 sökte jag till en teknisk bastermin för att bli behörig i dessa två kurser.

    Min fråga är ifall mina gymnasiepoäng kommer att sänkas i denna ansökan. Tidigare hade jag 18,18 i merit. Kommer det att bli lägra i denna ansökan då jag fått F på komvux?

    (Har godkänd gymnasieexamen)

    Med vänlig hälsning, Nicole
    • Valentina : Du borde behålla ditt "gamla" meritvärde.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Nicole!
    Eftersom fysik 2 och matte 4 ej ingår i ditt examensbevis kommer inte F du fick i kurserna påverka ditt meritvärde. Så, det Valentina skriver i kommentaren till din fråga - stämmer.

    Studie- och yrkesvägledare