Josefin
    Jag läser samhälle (beteende och ledarskapsinriktning) på gymnasiet och kommer nog få F i mitt individuell val, matematik 3b. Visst kommer jag ändå få gymnasiexamen? Har i princip bara A/B i alla andra kurser och det är bara Matte 3b som jag "kommer" bli underkänd i.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du kan mycket väl få examensbevis med F i matte 3b, men försök få godkänt betyg! Ta hjälp av www.matteboken.se och se om det kanske finns en Räknestuga nära dig. Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare