Ali
    Hej. Jag har fått F k matte 2c och 3c

    Min fråga är, borde jag läsa matte 3C och förvänta mig stt jag kommer att kunna klara prövningen på matte 2c också? Eller måste jag läsa båda? Vad rekommenderar ni?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Matte 3 är svårare än matte 2. Har man inte tillräckliga kunskaper i matte 2, är det svårt att ta till sig innehåll i kursen matte 3, men egentligen bör du samråda med mattelärare för att SYV är inte lärare i matematik. Det jag vet är att komvux kräver att an visar upp godkänt betyg i matte 2, innan man kan få plats på matte 3; detta för att kurser i matte bygger direkt på varandra och man ska kunna matte 2 för att lära sig matte 3.

    • : Jag har läst båda och fått F.
    • Julia : Se om du kan läsa kurser en gång till eller hitta jobb eller utbildning som ej kräver att du får godkända betyg i dem.