Ida
    Jag har F i matte 4 men fick godkänt i matte 5, hur fungerar det då matematik 5 bygger på matte 4? får jag merit poäng för matte 5 ändå?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Ida!

    Meritpoäng för Matte 5 bör du ju få för du har godkänt betyg (E) i den kursen.

    Du har rätt i att Matte 5 bygger på Matte 4 och om du nu har kunskaper som motsvarar E i Matte 5, bör du ju ha uppnått nivån som räcker för att få lägst E i Matte 4 också. Kan inte du tenta av Matte 4. Det är möjligt att du kan få högre än E i Matte 4 nu, när du även har kunskaper i överliggande kurs (nästa kurs som bygger på "underliggande kurs").

    Bästa hälsningar
    ANNA