Ali
    Hejsan det är så jag löser samhäll Medis och kommunikation och jag hade f o 9an och gjorde prov i ettan och fick F på den och F på matte1b allt annat är jag godkänd i vad ska jag göra jag kommet stt gå sommarskola i matte grund och klara av den men vill byta skola och jag måste vas godkänt i matte1b hjälp kan inte gå kvar i min nuvarande man mår inte bra där vill byta jag kan inte fokuseradr
    • : Jag ska gå i sommarskola och få godkänt i mattegrund men jag vill byta skola och har fortvarande f i mattegrund det spelar ingen roll skola förutom cybergymnasiet
    • Mikael : Har du pratat med SYV på din egen skola?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Ali; du behöver få hjälp av en MATTELÄRARE om du vill lära dig matematiken och få godkända betyg i mattekurser.
    Jag vill tipsa dig om www.matteboken.se - en sida där du finner mattekurser upplagda för repetition och för självstudier.
    Sommarskola är jättebra att du ska gå i!
    När sommaren är slut kan du förhoppningsvis få hjälp med matte i en av Räknestugorna som Mattecentrum driver.

    Angående "Byta skola" - vet du redan vilken skola du kan byta till?

    Länktips
    mattecentrum.se/raknestugor.

    För att kunna Försöka hjälpa dig att hitta en skola som du kan byta till måste jag förstå vilken utbildning du är inskriven i idag.
    Om du inte - idag - har godkänt betyg i matte Grund, kan du inte gå Samhällsvetenskapsprogrammet /för att du är obehörig till det programmet utan godkänt betyg i matte grund/. Min gissning är att du går Preparand, eller Språkintroduktion - med mål att senare komma in på Samhällsvetenskapsprogrammet.
    Utan att förstå vilken utbildning du går idag - kan inte vi hjälpa dig att försöka hitta en skola att byta till. Vi vet inte heller i vilken stad du läser - du har inte uppgett den info.

    • : Jag löser i Göteborg på init college lf sweden jag löser samhälle media och produktion och går prebarand jag ska bara fixa mitt betyg på mattwgrund så är jag inte prebarand och går upp till årskurs2 jag har godkänt i resten av ämnen
    • Mikael : Det går emot reglerna att gå på ett nationellt gymnasieprogram utan godkänt betyg i matte grund. Uppenbarligen har ett undantag beviljats i ditt fall /vilket är mycket ovanligt/. Att hitta en annan skola, där rektor kan tänka sig göra ett sådant undantag blir inte lätt... det kanske t o m bli helt omöjligt. "Fixa" godkänt betyg i matten och hör av dig sen. Vi önskar dig lycka till!
    • : Nej jag går i prebarand jag fick f i mattwgrund jag löste mattegrund och magte1b på samma år och fick F på båda ska gå i sommarskola på grund och komplettera det i augusti och efter jag klarat grund så kommer jag lösa ma1b och ma2b på samma år men vill byta skola efter klarat mattegrund
    • Mikael : Det är inte alls säkert att du ska kunna börja i åk2 på en ANNAN skola. Det är mycket möjligt att du måste läsa årskurs 1 - om du byter skola.
    Läs alla kommentarer