Anna
    Hej! Jag går i 9 & jag har väldigt svårt för just hörfårståelse i engelska, där har jag ett F. I resten av delarna är jag godkänd i.

    Får jag ett F i slutbetyg bara för att jag har F i hörförståelse? Mvh Anna

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Anna,
    det är helt omöjligt för oss på Fragasyv.se att svara på din fråga - det är en fråga som du måste ställa till din lärare i engelska. Det är lärarens kunskap och ansvar att kunna sätta ett rättvist betyg i kursen.
    Prata med läraren, fråga om du kanske kan få extra hjälp på skolan, kanske av en speciallärare i en mindre grupp för att just träna på de moment i kursen där du ligger efter.
    Jag vill hoppas på att du får ett godkänt betyg i kursen, men kan inte lova dig någonting.
    Det är en fråga till läraren och i fall du känner att du inte får den hjälpen, som du behöver och har rätt till - en fråga till rektor på din skola.
    Du och dina föräldrar kan boka tid för samtal med läraren och rektor för att diskutera situationen och frågor kring vilken hjälp din skola kan ge dig för att du skall kunna uppnå kraven för lägst betyget E under det här läsåret i alla ämnen, inklusive engelska.

    Önskar dig det bästa & håller tummarna!
    Julia SYV