Farah
    Om jag har fått godkänt i matte i vårterminen 9:an och sökt med betygen redan. Sedan i slutbetyg i sommaren får f i matte vad kommer att hända?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej, med F i matematik från vårterminen i årskurs 9 i grundskolan är eleven Obehörig till gymnasiets nationella program. Eleven är då i stället behörig till IM, introduktionsprogrammen. I det fallet du beskriver är det i första hand Yrkesintroduktion eller Programinriktat val som jag tror eleven kan komma in på.
    Om utbildningen Yrkesintroduktion var god läs på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMY

    och om Programinriktat val - på gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/IMV