david
    Hej! Jag kommer få F i spanska 3 som är en kurs jag har valt till. Eftersom jag har valt till kursen har jag tidigare under läsåret haft möjlighet att välja bort den. Kan jag nu (några dagar innan betyget sätts) välja bort kursen och på så sätt få alla mina 2500 poäng. Eller tvingas jag behålla kursen och gå ut med 2400 poäng?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ok, om jag förstått dig rätt så har du läst Spanska steg 3 som utökad kurs och fått F. En utökad meritkurs räknas alltid med i snittet men tråkigt nog får du inte meritpoängen eftersom du då måste ha minst E. /Lena, Syv