Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Jakob,
    det är Läraren som sätter betyg. Studie - och yrkesvägledare har inte någon utbildning i betygssättning och säter inte betyg.
    Av erfarenhet vet vi att det har tidigare förekommit att elever fick godkänt betyg på kursen, trots att de fick F på NP, nationella provet.
    Det spelar också roll om det är "lite-lite" under gränsen för godkänt betyg eleven fick på NP... och hur eleven prersterade under hela kursen. Läraren gör en sammantagen bedömning av elevens kunskaper!
    Vi håller tummarna!
    Vänligen

    Julia syv