flora
    Hej, jag går i natur natur jag har 3 F. Sammanlagt blir de 300 poäng måste man då gå om ett år?
    Jag har bytt till natur samhälle men jag väntar på svar från rektorn, han ska säga till mig om jag ska gå om eller fortsätta i 3an. Tycker du att det här är orättvisst ?
    Eftersom jag tycker det! eftersom jag vet att jag kommer klara mig, och jag vet inte om de här reglerna gäller alla skolor i Sverige. Om att om man har 300 p F så måste man gå om??

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det finns ingen regel som säger att man ska ha en viss poäng för att fortsätta upp i årskurserna. Det är däremot rektor som bestämmer om en elev har så passa många F så att man för elevens bästa beslutar att hen går om. 300 F låter inte som så väldigt mycket men det kan bero på i vilka kurser som dina F finns. /Lena, Syv