Alva
    Hej! Jag ska göra två prövningar nu i november, vad skulle hända om jag skulle få F på en prövning? Skulle de sänka mitt betyg då?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Alva,
    nej, man kan inte försämra sina chanser genom att göra prövningar.
    Följande gäller:

    om man har flera betyg i samma kurs (eller i motsvarande kurser) är det Högre betyg som gäller;
    om man gör prövning i en Ny kurs, i vilken man sedan innan ej har ngt. betyg - kan man ibland även ha nytta av F-betyget; därför att man kan ta in F-betyget in i ex.Slutbetyg eller Examensbevis (om det fattas poäng).

    Hälsningar
    D: