Jahoma
    Kan man få en kandidatexamen om man går de första tre åren av psykologprogrammet istället för fem och bli något som är givande för en arbetsgivare? Alltså finns det tydliga jobb, är man socionom eller beteendevetare?
    • Peter : Det här är en mycket bra fråga att ställa till en Studievägledare på Psykologprogrammet.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Jahoma!
    Jag hoppas att information på http://www.fragasyv.se/info/beteendevetare-ett-program-eller-fristaende-kurser kan vara till hjälp.
    För övrigt så rekommenderar vi att du vänder dig till Studievägledare på den institutionen där psykologprogrammet ges för att det är en expert på just det område som du behöver få svar ifrån.
    Studievägledare på psykologprogrammet kan hjälpa dig få klarhet ang. om du kan ta ut kandidatexamen som Beteendevetare och ni kan också jämföra innehåll i Socionomprogrammet med det som man läser under de första tre åren på Psykologprogrammet.
    Jag kan givetvis skicka epost eller ringa till Studievägledare på Psykologprogrammet och ställa din fråga och återkomma när jag får svar. Det går dock snabbare om du själv gör det, så kan du också passa på och ställa andra frågor till experten direkt.
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    • : Hade du snälla kunnat göra det? Vill helst vara så anonym som möjligt nu när jag inte vet så mycket. Det är i Linköpings universitet
    • Anna : Vi kontaktar Studievägledare på Linköpings universitet och återkommer när vi får svar.
    • Anna : Vi har redan fått svar från Programansvarig för Psykologutbildningen på Linköpings universitet, som lyder: "Då måste man skriva minst en c-uppsats och det är lite ojämnt fördelat vilka kurser man får beroende på vilken ort man läser på. Jobbmarknaden är inte självklar, man kan kalla sig beteendevetare och det beror på ganska mycket hur mycket driven man själv är."