Nora
    Hej, jag har en vän som är väldigt nervös för nationella proven i 2:an på gymnasiet. Hon har dyslexi, och undrar ifall hon får göra nationella proven i matte muntligt? Dvs även de delar av provet som inte är med mening muntligt, får hon svara på frågor muntligt om hon har svårt att formulera sig?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nora,

    tyvärr kan vi inte på FRåGA SYV svara på den frågan, då den ligger utanför SYV-ens kompetens. Du måste fråga Skolverkets upplysningstjänts, tel.nr 08-527 332 00