Mohamad

    Hej, jag tog studenten i 2021 i juni men fick f på engelska 7 och fick bara 1,5 merit värde, nu vill jag göra prövning i engelska 7 så jag får godkänt i det och för att få 1.0 merit från den, fungerar det så eller jag har tänkt fel

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Jo, du får 1.0 meritpoäng för eng 7 även om den kursen inte ingår i ditt examensbevis utan du fick godkänt betyg senare, efter gymnasiet. Försök få så högt betyg du kan i eng7 för att betyget kommer även räknas in i ditt jämförelsetal och på så sätt kan du få högre eller lägre höjning av ditt meritvärde än just 1.0.