Maxén
    Hej!
    Jag har kommit in på Tekniskt basår på BTH och har några frågor om CSN.
    Jag har gått teknikprogrammet på Mimers Hus gymnasium men läste aldrig mattematik 4 eller fysik 2 och det är därför jag har valt att gå ett basår.
    På CSNs hemsida står det att man inte kan få CSN för de kurser man redan läst och därför undrar jag om jag är behörig för Studiemedel för den första terminen eller om jag behöver byta ut de kurser jag redan slutfört till andra kurser som ger kan ge mig studiemedel t.e.x programmering i UNIX-miljö

    http://edu.bth.se/utbildning/utb_kurstillfalle.asp?KtAnmKod=C5501&KtTermin=20152&lang=sv

    då jag planerar att fortsätta med civilingenjör i spel och programmvaruteknik på BTH efter basåret.

    1 Svar

    Hej Hej!

    Att du tidigare läst på teknikprogrammet på gymnasiet hindrar dig inte automatiskt
    från att få studiemedel på basåret.

    Men för att vara helt säker så bör du skicka in din ansökan till csn så att csn kan göra sin bedömning om du är behörig.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV