Sara
    Hej!

    Jag går i årskurs två på naturvetenskapsprogrammet och går i tankar på individuella val för tillfället. Jag är inställd på att gå läkarutbildningen efter studenten och behöver därför ha full meritpoäng. Eftersom jag mer och mer känner att jag inte vill läsa Engelska 7, undrar jag om följande kombination av kurser ger mig full meritpoäng om jag ska läsa till läkare efter gymnasiet:

    Tyska 3
    Tyska 4
    Matematik 5

    Om jag tolkat informationen som finns att läsa på diverse sidor rätt, borde ovanstående kombination ge mig 2,5 meritpoäng. Tänkte dock höra med er för att verkligen bekräfta att det är så!

    Tack på förhand/
    Sara