Madeleine
    Hej! Jag vill göra prövning i några ämnen för att höja min merit. Min fråga är om jag får ansöka om prövning i vilken kommun jag vill? Min kommun lägger aldrig upp nya prövningstider och jag vet att min före detta kommun som jag bodde i innan lägger upp regelbundna tider för prövning.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    du som inte längre är gymnasieelev har rätt att göra prövning i alla de olika svenska städer/kommuner. Så, svar är Ja! du får anmäla dig till prövningar i en annan kommun än där du bor eller är folkbokförd i.
    Vänligen
    Julia