Anna
    Hej, jag är antagen till en komvux kurs på distans som börjar om ett par dagar men nu måste jag flytta och folkbokföra mig om i en annan kommun. För jag börja kursen och läsa klart den eller vad händer?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej! Om du är antagen till en utbildning då får du läsa den, även om du flyttar och folkbokför dig i en annan kommun, det är i alla fall så vi tolkar reglerna. Du får om du vill kontakta Skolverket och jag tror du får samma svar där. Jag  blir i alla fall väldigt förvånad om du inte skulle få läsa kursen till vilken du är antagen.

    Studie- och yrkesvägledare