Sasha
    Hej, som titeln lyder. Får jag merit för moderna språk 3 (0,5) om jag inte har haft moderna språk 2?

    Jag har haft tyska som moderna språk 1 och spanska som moderna språk 3, bägge kurser godkända.
    Behörigheten för programmet jag ska söka har inga särskilda behörigheter heller.

    Fråga: Får jag 0.5 merit för Modspråk 3 även fast jag inte haft modspråk 2?

    Tack!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Ja, Sasha, det får du. I det fallet du beskriver spelar ingen roll om du har betyg i moderna språk2. Du får + 0.5 meritpoäng för godkänt betyg i moderna språk 3.