Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Wiliam, behörighet till utbildning "Arkitektur & Teknik" på Chalmers Tekniska Högskola är:
    Grundläggande behörighet + Fysik 2, Kemi 1, Matematik 4, Samhällskunskap 1b.

    Du läser Naturvet.programmet, men du uppger inte VILKEN INRIKTNING inom programmet. Se programplan på http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/NA.pdf.
    Matematik 4 och Fysik 2 ingår i en av inriktningarna och om du läser DEN ANDRA INRIKTNING, bör du lägga till Matematik 4 och Fysik 2 inom Individuellt val.

    Hälsningar
    Mikael SYV