helena

    Hej ! går i 9:an och söker just nu till gymnasiet. Allt har hittills gått bra, dock fick jag veta att jag pga. nationella provet i svenska, vilket jag inte fått godkänt på, med större sannolikhet kommer att gå ut med F i svenska, detta innebär ju såklart att jag inte blir behörig. Har hela terminen gått godkänt i allt vi gjort, lämnat in alla uppgifter osv. Får lärare göra så egentligen? och är det rätt att läraren informerar så pass sent som en och en halv termin innan avslutning? och jag har kontinuerligt under terminen frågat hur jag ligger till och läraren har inte sagt något om att jag inte kommer bli godkänd!!

    • Personalvetare : Om du är 29 år hur kan du söka till gymnasiet? Du bör söka till komvux.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Helena!
    Ytterst är det Rektor som är ansvarig för det som händer på din skola.
    Jag förstår att du är ledsen och förvånad, kanske upprörd också och jag är inte förvånad om du känner så, men vi på FRåGA SYV kan faktiskt inte hjälpa dig i den situationen.
    SYV sätter inte några betyg.