john
    Min No lärare har alltid hatat mig. Hon vet att jag har kunskaperna och att jag har visat muntligt på det jag kan men när det kommer till skriftlig prov så har jag haft det lite svårt på sistone men har blivit bättre nu. I dag så sa en kompis till mig att han skulle knulla en kille som skälls ord eftersom han var arg och då frågade jag honom Är du bög? Då börjar min lärare att prata om att HBTQ personer blir kränkta och säger att hon själv är bisexuell och hon börjar sedan säga till mig att tänk någon använde din hudfärg som skälls ord (kände mig kränkt här eftersom jag har blivit retad under min uppväxt). Så kommer jag att kunna byta lärare som bedömer för att jag litar inte på att hon kommer att rätta normalt?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj vilken jobbig situation! Eftersom det är rektor som är ansvarig för all undervisning så kanske det kan vara bra att ta kontakt med hen och berätta om situationen som uppstått - eller om du pratar med din syv, kurator eller annan på skolan som du har förtroende för först.

    Det kan leda till att ni alla tre (lärare, du och rektor) pratar om det som uppstått och klarar ut saker och ting så du kan fortsätta med din utbildning som du har rätt till. Ibland missförstår man varandra eller misstolkar vilket verkar hänt från båda håll här och då är det viktigt att klara ut innan det går för långt. Skolan är ju uppbyggd på kommunikation och ibland så felar det - människan funkar inte perfekt i alla lägen. Men det är ju helt galet att du ska gå omkring och tro att en lärare hatar dig! Hoppas verkligen det löser sig! /Lena, Syv