Zahraa
    Hej! Det är så att jag kompletterar mina betyg på komvux för att få min gymnasieexamen. Jag har tänkt söka till skolor utomlands men de kräver att jag ska skicka in certificate of Eligibility. Det går att fixa på uhr.se så jag undrar om det går att beställa den med gymnasieexamen från komvux.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Zahraa,

    UHR skriver inte särskiIt om just Komvux på sin hemsida i samband med utfärdandet av Intyget, se här>>> och det måste betyda att det inte speIar roII om ditt examensbevis är från gymnasieskoIa eIIer från komvux. Det handlar om att du ska få GrundIäggande behörighet tiII högskoIestudier och om du uppnår den behörigheten på gymnasieskoIa elIer på komvux bör inte spela rolI. Så toIkar i aIIa faII jag info som finns på https://www.uhr.se/studier-och-antagning/Studier-utomlands/Intyg-for-utlandsstudier/

    Bästa häIsningar

    ANNA