Ellen
    Hej! Om man ska bli psykolog, vilka är de medicinska kraven? Får man ha diagnoser? Mer speciellt ADHD?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Ellen, en så specifik (detalj) fråga kan vi inte svara på här, på FRåGA SYV. Du får ringa till Socialstyrelsens upplysningstjänst som har telefontid kl.9-10 tisdag-fredag, tel.nr 075-247 30 00
     Du kan också Kontakta Soc.styrelsen via epost
    [email protected]

    Varför jag hänvisar till socialstyrelsen? Jo, för att det är där man med psykologexamen söker få ut legitimation. Så det blir deras beslut om vem som får psykolog-leg.
    Psykolog är nämligen ett av de 22 leg.yrken där soc.styrelsen utfärdar legitimation.