Jennifer
    Om man går i en grundskola som har en inriktning (musik) istället för elevens val. Får man då inget betyg i elvens val? Eller får man det betyget man har i ämnet man har istället för elevens val x2?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, elevens val är tyvärr inget ämne som räknas med bland de sexton ämnen som ni får räkna ihop. Musik som enskilt ämnen får du dock betyg i - det ingår i de sexton bästa betygen som du räknar på. /Lena, Syv