Esin

    Hej! Som skrivet, vad jag har förstått så kan man ta ut sin examen 1 termin tidigare i vissa högskolor när man studerar socionomprogrammet och då ta ut en kandidatexamen i socialt arbete. Om man läser klart socionomutbildningen, har man då ändå kandidatexamen i socialt arbete?

    • Ludmila : Det är en fråga du måste ställa till studievägledare på den institutionen där programmet ges.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan, se vad som står på utbildningens egen webbsida. Om det står att man får kandidatexamen då får man det, om man uppnår godkända betyg i kurser som man läser inom programmet. Står det inget - fråga personal som jobbar med den utbildningen. Att en högskoleutbildning är på 3 år på heltid eller längre betyder inte per automatik att man också får ut kandidatexamen. Det kan också vara så att på vissa orter får man ut kandidatexamen men inte på de andra - trots att det är samma program man läser... kan bero på t.ex vilka valbara kurser som finns att välja eller vilka kurser just den studerande har valt att läsa.