Kimia
    Hej!
    Om man lägger till Sv3 och Eng6 inom individuellt val,får man då max antal Meritpoäng?.Jag menar VO.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej, nej, man kan inte få Meritpoäng för kurser i svenska & i engelska är det Eng7 som ger 1,0 Meritpoäng.
    Inga kurser i Svenska kan ge Meritpoäng.
    Och detta gäller oavsett vilket program på gymnasiet man läser eller vilken eftergymnasial utbildning man söker efter gymnasiet.

    Vänligen
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare