Christoffer
    Hej,

    Jag läser matte 5, engelska 7, modern språk 3 och totalt blir det 2,5 meritpoäng. Matte 5 räknas som en utökad kurs i min studieplan. Får jag ändå 2,5 meritpoäng?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Christoffer, även om Matematik 5 kommer i ditt Examensbevis stå som "U"-kurs, dvs utökad, kommer både meritpoängen och självaste betyget i matte 5 räknas in i "snittet"/jämförelsetalet. Alla kurser som ger meritpoäng räknas in. Och det spelar inte någon roll om de är markerade som "U" eller inte.
    Hälsningar

    Peter syv