Simon
    Vi håller på och samlar in pengar till en klassresa tillsammans med B-klassen. Vi har en idé om att sälja grejer i skolan för att få in pengar men vi är lite osäkra på om skolan tycker att det är ok.

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Hej Simon!
    Det bästa är om du talar med rektorn om vad exakt det är ni vill göra. Vad är det för "grejer" ni vill sälja osv..
    Fundera ut ett konkret förslag som rektorn har lätt att ta ställning till så kan ni säkert komma fram till en bra lösning.
    • : Vi hade nog tänkt att baka bullar eller nå't och sälja men vi har inte diskuterat det färdigt än.
    • Fråga : När det gäller bullar och liknande så måste ni tänka på att konkurrerar med skolans Café. I det fallet så kanske det är bäst att först prata med caféet för att komma fram till en kompromiss och den presentera detta för rektorn.