Halima

    Hej! Jag studerar på komvux med enstaka kurser men kommer behöva hoppa av av flera anledningar dock är jag säker att jag kan komma tillbaka på hösten är resurs på folkhögskola också på hösten och undrar om det går att man kan studera båda samtidigt då komvux är på distans och folkhögskola på plats?

    • Filemonia : Det finns inga förbud mot att studera på komvux och på folkhögskolorna samtidigt.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Komvux och folkhögskola är olika skolformer. Komvux är kommunal och folkhögskolorna - statliga. Ansökan, antagning eller studier inom de två skolformer sker oberoende av varandra. Om man kommer in både på Komvux och på en folkhögskola och känner att man hinner och orkar läsa både på Komvux och på en folkhögskola (samtidigt) så får man göra det.

    Studie- och yrkesvägledare