Ali

    Hej! Jag kompletterar mina kurser på komvux för attt få gymnasieexamen, och jag är intresserade av att läsa en kort yrekutbildning som är på 7 månader 1200 poäng. Men jag undrar om det går att jag läser denna korta utbildningen medan jag läser kurserna som ingår i gymnasieexamen på komvux. Jag tänker att ta korta utbildningen därtill en kurs för gyamnasieexamen på 10 eller 5 veckor. Obs att alla gymnasie kurser är på 100 poäng så om vi räknar den korta utbildningen med ett gymnasie ämne då kommer bli totalt 1300 poäng?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ali
    1200 gymnasiala poäng läser man på heltid på 3 terminer, det tar alltså 60 veckor (hur skulle du hinna läsa den på 7 månader?).
    Prata med SYV på komvux. Om du blir antagen till flera olika utbildningar, får du läsa alla som du är antagen till, frågan är om du blir antagen. Sök och se om du blir antagen.