Hej Sushi,

    det är CSN, CentraI Studiestödsnämnd som besIutar om Studiebidraget. EnIigt info på deras sajt om StudiehjäIp, se här>> - så borde det inte speIa roII om man går på IM eIIer på ett nationeIIt program.

    På CSN´s hemsida Iäser man också föIjande: "Om din familj har en inkomst, före skatt, som är mindre än 125 000 kronor per år kan du få extra tillägg>>."

    Du som är svensk medborgare behöver inte ansöka om studiebidraget, förutsatt att du ska studera i Sverige. Extra tillägg måste du däremot ansöka om.

    Om du är utländsk medborgare måste du däremot ansöka om studiebidraget. Om du ska läsa på en gymnasieskola ska du skicka in en ifyIId blankett (där du skriver in aIIa de uppgifter som efterfrågas) - "Ansökan om studiehjälp/Uppgifter för rätt till svenskt studiestöd".

    IfyIId blankett ska du skicka till föIjande postadress:
    CSN Postservice
    838 71 Frösön