Fannie
    Hej!
    Jag är ganska frustrerad just nu för jag pratade alldeles nyss med mina föräldrar om vad för gymnasium jag ska välja. Jag är väldigt sugen på ett gymnasium som jag alldeles nyss fått reda på, men mins föräldrar säger att jag inte får gå där för att det inte är så publikt. Jag undrar om de faktiskt får bestämma vad jag ska gå på för skola? Det är ju ändå min framtid och borde vara mitt val.
    //fannie

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är en svår fråga på ett sätt eftersom det kanske ofta känns bäst om man är överens med föräldrar om gymnasievalet. Men valet är ditt och det är bara du som skriver på din ansökan så rent juridiskt så kan inte dina föräldrar förbjuda dig.

    Det kan dock vara värt att diskutera valet och göra ett försöka att förstå dina föräldrars synpunkt och sedan att du hittar ordentliga argument för det val du vill göra - så kanske ni kommer överens tillslut. /Lena, Syv