Mine

    Hej, Jag undrar om betyg i modersmål 1 får ingå i en gymnasieexamen från komvux? Jag hittar ingen information kring detta. Jag har nämligen ett betyg i modersmål 1 men är osäker på om det får ingå i examen från komvux. Tack för hjälpen!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Mine!
    Enligt vad jag vet så får gymnasiekurs Modersmål1 ingå i examensbevis från komvux.
    Planering mot examensbevis gör du tillsammans med SYV på komvux. Du kan inför den planeringen skriva en lista på kurser som du vill ska ingå, sedan gör SYV-en en bedömning. Jag blir mycket förvånad om hen (SYV-en på komvux, alltså) skulle påstå att modersmål1 ej får ingå. Hör av dig till oss igen, i så fall.