Nora
    Får svensklärare sänka ditt betyg för grammatiska fel om du har dyslexi? Dvs om texten fortfarande är läsbar, får grammatiska fel och meningsuppbyggnad påverka elevens betyg?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nora,

    tyvärr kan vi inte på FRåGA SYV svara på den frågan, då den ligger utanför SYV-ens kompetens. Du måste fråga Skolverkets upplysningstjänts, tel.nr 08-527 332 00