Arash

    Varför är företagsekonomiska institutets fastighetsmäklar utbildning på 120hp inte gratis. det kostar 270 000kr medans högskolan i gävle har två år och luleå helt kostnadsfri och varför är utbildning på fei 16 månader? och universiteten på 24månader? Hur ser mäklarnas arvoden ut?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Om du menar den här utbildningen på FEI, så står det på fei.se/utbildning/fastighetsmaklare följande information:
    Det är en uppdragsutbildning som måste finansieras av din arbetsgivare. --- det är alltså Ej möjligt att som privatperson anmäla sig och köpa den utbildningen, utan man måste ha anställning där arbetsgivaren anser att den anställde behöver den kompetensen och köper därför den utbildningen åt sin anställd.